تبلیغات
موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان - روابط شیمیایی و فیزیکی موجود بین دانشجو و نمره

جستجو

 

روابط شیمیایی و فیزیکی موجود بین دانشجو و نمره

جمعه 3 دی 1389   11:49 ق.ظ


نوع مطلب : عمومی ،

بر اساس روابط شیمیایی و فیزیکی موجود بین دانشجو و نمره و بر اساس قوانین نگارش، ادب و نزاکت فارسی، سه حالت زیر را می توان در نظر گرفت :
حالت اول ) رابطه بین نمره و دانشجو با فعل شدن بیان می شود. 
مثال : "... فیزیک ۲، ۱۷ شدم، خب بچه ها من برم خونه واسه ترم بعد درس بخونم ... "
اکثر جمعیت این گروه را دانشجویان واقعی تشکیل می دهند، که با تلاش و کوشش، نمره مطلوب خود را می شوند !
حالت دوم ) رابطه بین نمره و دانشجو با فعل دادن بیان می شود. 
مثال : "... فیزیک ۲ بهم داده ۸ مرتیکه عوضی اصلاً راه نمیده ... "
اکثر جمعیت این گروه را دانشجویان ناموفق تشکیل می دهند که بدون تلاش و کوشش، نمره نامطلوب به آنها داده می شود.

حالت سوم ) رابطه بین نمره و دانشجو با فعل گرفتن بیان می شود. 
مثال : "... بالاخره از این فیزیک ۲ یه ۱۰ گرفتم ! دهنم صاف شد ..."
اکثر جمعیت این گروه را دانشجویان موفق تشکیل می دهند که با تلاش و کوشش، نمره نسبتاً مطلوب خود را می گیرند.
یک اصل : حق گرفتنی است، نه دادنی !
تبصره : نمره از حقوق دانشجویان است. پس راه های این احقاق حق به شرح زیر بیان می شود :
۱) روش اول، گرفتن نمره قبل از امتحان :
مطالعه درس در طول ترم و ( یا ) یک هفته قبل از امتحان و ( یا ) شب امتحان. این روش آسان ترین و مطمئن ترین روش ممکن است و به همه توصیه می شود. ولی مطابق آمار و اطلاعات موجود تنها نیمی از دانشجویان از این روش استفاده می کنند. دانشجویان واقعی، از علاقه مندان این روش هستند. پیشرفت علم در این روش تاثیری ندارد. جنسیت در این روش تاثیری ندارد.

۲) روش دوم، گرفتن نمره هنگام امتحان :
تقلب به روش های مختلف (استفاده از تکه کاغذ، نگاه کردن برگه دیگران، صحبت کردن، پنهان کردن جزوه در جای مناسب، نوشتن مطالب مهم روی اعضای مناسب ( ! ) بدن، تقلب های پیشرفته و تکنولوژیک مثل استفاده از موبایل یا استفاده از ماشین حساب های پیشرفته یا ساعت دوربین دار یا حافظه دار و ...).
این روش، پر خطرترین روش ممکن است ولی معمولاً اگر با تبحر و تجربه کافی انجام شود و منابع معتبر مورد استفاده باشد، بهتر نتیجه می دهد. هماهنگی، برنامه ریزی، اعتماد به نفس و انتخاب زوج مناسب، جزء مهم ترین ملزومات این روش می باشند. دانشجویان موفق و ناموفق از این روش استفاده می کنند. با پیشرفت علم، این روش هم پیشرفت خواهد کرد. جنسیت در این روش موثر است. طبق تجربیات، آمار و اطلاعات موجود، دختران در این روش چندان موفق نیستند و به علت ترس بیش از حد و عدم اعتماد به نفس کافی، با مشکل مواجه می شوند(استثنا هم دارد).

۳) روش سوم، گرفتن نمره بعد از امتحان :
صحبت و مشورت های خصوصی با اساتید مربوط، ظاهر گول زننده، دروغ های عجیب و غریب ولی باور کردنی، استعدادهای ذاتی، روابط و آشنایی های موجود و ...
این روش از متداول ترین روش های موجود است و تقریباً تمام گروه های دانشجویان از این روش استفاده می کنند. این روش قانون خاصی ندارد و هر کس به شیوه خود این قانون را اجرا می کند و به تعداد دانشجویان، شگرد های مختلفی وجود دارد. امتحان کردن این روش می تواند موثر باشد. جنسیت در این روش به شدت موثر است! دختران، در این روش موفق ترند.جواب گرفتن از این روش، به یک عامل مهم، یعنی حالت استاد مربوط بستگی دارد، که به شدت متغیر است. این روش، محل پیدایش انواع و اقسام معجزات، داستان های عجیب و عبرت آموز است.

● نصیحت بنده حقیر به شما : بهترین راه و آسانترین راه نمره گرفتن، درس خواندن است و بهترین مزیت آن این است که دانشجو در این روش منت هیچ بنی و بشری را نمی کشد.

درس بخونید و لذت ببرید
صابر خطیری

نوشته شده توسط : صابر خطیری ::